
1. Пам'ятайте: успіх
педагогічної діяльності насамперед залежить від культури спілкування.
2. Моделюйте спілкування
не "від себе", а від вихованців, від їх потреб та інтересів.
3. Орієнтуйте своє
педагогічне мовлення на конкретного учня, а не на абстрактну групу.
4. Використовуйте різні
види спілкування.
5. Вступайте у
спілкування з вихованцями, організовуйте його не "по вертикалі",
зверху вниз, а на взаємних інтересах.
в. Постійно враховуйте
психологічний стан окремих вихованців і колективу в цілому.
7. Вчіться дивитися на
себе ніби збоку, постійно аналізуйте свої вчинки та дії.
8. Умійте слухати дітей,
зважайте на їхню думку.
9. Організовуючи
спілкування, намагайтесь зрозуміти настрій вихованців і на цій основі моделюйте
спілкування з ними.
10. Спілкування має
приводити не до конфліктів, а попереджувати їх.
11. Не принижуйте
людську гідність вихованців.
12. Спілкування має бути
систематичним. Не залишайте "незручних" для вас вихованців поза
увагою.
13. Ініціативу
спілкування з учнями тримайте у власних руках.
14. У процесі
спілкування враховуйте стать вихованців.
15. Уникайте штампів у
спілкуванні, постійно шукайте нові форми, засоби, методи та прийоми.
16. Долайте негативні
установки стосовно конкретного учня.
17. У процесі
спілкування уникайте абстрактної критики вихованця, оскільки це породжує опір у
ставленні до вихователя.
18. Якомога частіше
посміхайтесь до вихованців: це породжує позитивні емоції, спонукає до
продуктивного спілкування.
19. Прагніть, щоб у
процесі вашого спілкування з дітьми часті* ше було чути схвалення, заохочення.
20. Відкрито виявляйте в
дитячому колективі своє ставлення до вихованців.
21. Постійно розвивайте
свою комунікативну пам'ять, тримайте в голові педагогічні ситуації, їх хід.
22. Якщо назріває
потреба в індивідуальній бесіді з вихованцями, завчасно розробіть план і хід
бесіди.
23. У процесі
спілкування в центрі уваги має бути особистість вихованця, його гідність.
24. Враховуйте
соціально-психологічне зростання вихованців за період їх навчання у школі.
25. Систематично
аналізуйте процес спілкування.
26. Технологія і тактика
спілкування мають бути спрямовані на упередження психологічних бар'єрів між
вихователем і вихованцем.
27. Враховуйте у процесі
спілкування індивідуальні особливості прояву темпераменту, характеру.
28. Особливо уважно
продумуйте хід і особливості спілкування з важковиховуваними учнями.
29. У процесі
спілкування з учнями не зловживайте владою, яка належить вам як учителеві.
30. Постійно
удосконалюйте інструмент спілкування — власне мовлення.
Немає коментарів:
Дописати коментар